Poplista

1
Alex Warren Ordinary
2
Wiktor Dyduła, Kasia Sienkiewicz Nie mówię tak, nie mówię nie
3
Dennis Lloyd Mad World

Co było grane?

20:26
Lady Gaga / Bruno Mars Die With A Smile
20:30
Justin Timberlake Can't Stop The Feeling!
20:34
Daria Zawiałow / Artur Rojek Dziwna

McDonald's i Burger King mają powody do obaw? Nowa wyczekiwana sieć fast food już wkrótce w Polsce

Polski rynek gastronomiczny już wkrótce wzbogaci się o nowego, silnego gracza Jedna z największych sieci fast food na świecie zapowiedziała wielkie otwarcie. Firma już poszukuje franczyzobiorców i zapowiada dynamiczną ekspansję. Polacy – jak wynika z badań – czekają na ten debiut z dużym entuzjazmem.
Wendy's już wkrótce w Polsce, fot. The Image Party/Shutterstock

Amerykański gigant szykuje się do wejścia na polski rynek

Amerykańska sieć restauracji typu fast food Wendy’s, planuje rozpocząć działalność w Polsce. Firma, która od lat cieszy się ogromną popularnością w Stanach Zjednoczonych i na świecie, rozpoczęła już proces rekrutacji masterfranczyzobiorców. Poszukiwane są osoby z doświadczeniem w branży gastronomicznej, gotowe do prowadzenia lokali w różnych formatach: od punktów w centrach handlowych, przez klasyczne restauracje uliczne, po modele drive-thru.

Według przedstawicieli firmy, zainteresowanie współpracą w Polsce jest bardzo duże. Już pierwsza informacja o możliwym wejściu na polski rynek wywołała ogromne poruszenie. „Nie mamy żadnych problemów z pozyskiwaniem kandydatów do współpracy” – przyznaje w rozmowie z portalem horecanet.pl Arkadiusz Słodkowski, członek rady nadzorczej PROFIT System, partnera sieci w Polsce.

Firma stawia na jakość i doświadczenie partnerów – przyszli franczyzobiorcy muszą mieć udokumentowane sukcesy w prowadzeniu biznesu gastronomicznego oraz zdolność do rozwoju sieci na dużą skalę.

Polacy nie mogą się już doczekać

Choć Wendy’s nie ma jeszcze żadnych lokali w Polsce, marka jest już u nas dobrze znana. Według badań aż 74%. Polaków deklaruje chęć odwiedzenia restauracji po jej otwarciu, a 50% zna markę mimo jej nieobecności w kraju. To wynik popularności sieci w Stanach Zjednoczonych oraz jej obecności w popkulturze i mediach społecznościowych.

„Jestem zaskoczony poziomem znajomości marki Wendy’s w Polsce. Od początku było widać, że Polacy bardzo dobrze ją znają i cenią – wielu z nas jeździło do Stanów, gdzie Wendy’s jest jedną z ikon amerykańskich burgerowni” – mówił w rozmowie z horecanet.pl Arkadiusz Słodkowski

Zobacz, co szykuje dla nas popularna sieć fast foodów z USA

Sieć fast foodów Wendy’s zasłynęła w USA z kwadratowych burgerów przygotowywanych ze świeżej wołowiny, frytek Hot & Crispy oraz deseru lodowego Frosty. Na polskim rynku sieć planuje utrzymać flagowe produkty, ale nie wyklucza wprowadzenia opcji dopasowanych do lokalnych trendów, w tym dań wegetariańskich i wegańskich.

Kiedy Wendy’s otworzy się w Polsce?

Wendy’s zostało założone w 1969 roku w Ohio i obecnie posiada ponad 7 tysięcy lokali w ponad 30 krajach na całym świecie. W Polsce planowana jest dynamiczna ekspansja, szczególnie w dużych miastach i przy głównych trasach. Początkowo mają to być pojedyncze punkty, ale celem jest stworzenie sieci liczącej setki restauracji w całym kraju.

Michael Clarke, dyrektor Wendy’s na Europę, zaznaczył, że Polska – obok Rumunii i Czech – jest jednym z kluczowych rynków, na które firma chce wejść w najbliższym czasie. Pierwsze restauracje mogą zostać otwarte już w 2025 roku, choć realny termin zależy od podpisania umów z partnerami biznesowymi.

Wejście Wendy’s wpisuje się w szerszy trend – Polska staje się coraz atrakcyjniejszym rynkiem dla zagranicznych sieci gastronomicznych. W ostatnich miesiącach dynamiczny rozwój ogłosiła również inna amerykańska marka – Popeyes.

Czytaj dalej:
Polecamy